Ο ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΣ 

    
ήταν ο πρώτος αναβάτης και λάτρης των δυο τροχών
 

Από αρχαιοτάτων χρόνων εμφανίστηκε η ανάγκη για μετακινήσεις εντός και εκτός  των πόλεων κρατών αλλά και μέσα στο εκάστοτε πολεοδομικό συγκρότημα

Όπως είναι φυσικό στις απαρχές του πολιτισμού όλες οι μετακινήσεις γίνονταν με τα πόδια ή επάνω στα οικόσιτα ζώα τα οποία έκτρεφαν οι κάτοικοι για τις διάφορες αγροτικές δουλειές και για ιδιωτική χρήση

Με την πάροδο των αιώνων και την αλματώδη ανάπτυξη των πόλεων οι ανάγκες για μετακινήσεις γίνονταν  ολοένα και μεγαλύτερες. 

 

      
 

Έτσι σιγά σιγά άρχισαν να εμφανίζονται οι  πρώτοι ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ  του ενός ίππου

Ο πρώτος άνθρωπος  που ανέδειξε αυτό το νέο τρόπο μετακίνησης ήταν ο  ΑΡΧΕ.Λ.Α.ΟΣ .

Με την πάροδο των χρόνων  η χρήση τους επεκτάθηκε εκτός από τις αγροτικές δουλειές και στις υπόλοιπες καθημερινές εργασίες

Οι εργασίες για τις οποίες οι ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ολοένα αυξάνονταν. Οι κάτοικοι άρχισαν να προσαρμόζουν τους μονολαους  ανάλογα με τις ανάγκες τους κάτι  σαν τον πρόδρομο των σημερινών βελτιώσεων (ή αλλιώς  TUNING όπως έχει επικρατήσει να λέγεται σήμερα )

   
   Η πρώτη και επαναστατική προσθήκη που ξεκίνησε αυτό τον αρμαγγεδωνα των βελτιώσεων προέκυψε μάλλον κατά λάθος , όπως δείχνουν τα ιστορικά στοιχεία

Ο ΑΡΧΕ.Λ.Α.ΟΣ , γνωστός γαιοκτήμονας της περιοχής με πολλούς ανθρώπους στη δούλεψη του παρατήρησε ότι δεν προλάβαινε τη συγκομιδή των αγροτικών προϊόντων που παρήγαγε η γη του καθώς το τεράστιο μέγεθος της έκτασης ήταν απαγορευτικό και ο χρόνος συγκομιδής πολύ μικρός για να γίνει με ένα ΜΟΤΟ.Λ.Α.Ο. Σκέφτηκε να ζέψει περισσότερα άλογα ώστε και να μειώσει το χρόνο συγκομιδής και να έχει και πιο ξεκούραστα τα άλογα του κερδίζοντας έτσι και από την βρώμη που ταΐζε τα ζώα του  Έτσι ξεκίνησε να χρησιμοποιεί  στο κάρο του περισσότερα από ένα άλογο ,  φτάνοντας  έτσι στην άμαξα των τεσσάρων ίππων , ένα πανάκριβο και απρόσιτο για πολλούς όχημα 

   
 

  Χάρη στο μικρό κόστος συντήρησης και τις απεριόριστες δυνατότητες που ανακαλύπτονταν μέρα με τη μέρα  οι στρατηγοί πρότειναν τη χρησιμοποίηση των ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΩΝ  σε στρατιωτικές επιχειρήσεις με τεράστια επιτυχία  .

  Λόγω της ταχύτητας της ευελιξίας  και της δύναμης πυρός μπορούσε να επανδρωθεί από τοξοβόλους μέχρι και ακοντιστές , ήταν σχεδόν αδύνατο να αντιμετωπιστεί από το βαρύ και δυσκίνητο πεζικό των αντιπάλων.

  Ήταν επίσης μια εξαιρετική επιλογή ακόμη και σε δύσκολα λασπώδη και βραχώδη εδάφη καθώς η συνεχής εκπαίδευση αλόγων και αναβατών τους έκανε ασυναγώνιστους .  Σε αυτή την περίοδο ξεκίνησε και ο πρώτος πειραματισμός των στρατηγών με νέα υλικά που μόλις είχαν κατασκευαστεί.

 Ειδικά δε ο συνδυασμός των μεγαλύτερων και ελαφρύτερων τροχών και τα ελαφρύτερα υλικά κατασκευής έφεραν πραγματική επανάσταση για τα δεδομένα της εποχής εκείνης και έκριναν το αποτέλεσμα αρκετών μαχών  σημαντικών και μη. 

   
 

Η πρώτη δυναστεία που χρησιμοποίησε συστηματικά τον ΜΟΤΟ.Λ.Α.Ο ήταν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι.

  Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό τα άλογα δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα στους Αιγύπτιους  Το περιβάλλον της ερήμου σε συνδυασμό με την αφόρητη ζέστη τις περισσότερες φορές και οι συχνές αμμοθύελλες δυσκόλευαν πολύ τα άλογα .

  Έτσι στράφηκαν στην ευρεία χρήση καμηλών. Τα φυσικά τους προσόντα  εκτιμήθηκαν γρήγορα  Όχι μόνο ήταν πιο ανθεκτικά ζώα απέναντι στη ζέστη  αλλά ήταν και πιο υπάκουα.

   Δεν απαιτούσαν μεγάλες ποσότητες νερού και φαγητού αφού άντεχαν πολλές μέρες χωρίς αυτά. Το κατάφερναν δημιουργώντας λίπος το οποίο  αποθήκευαν στις καμπούρες  τους.

  Όπως αποδεδείχθηκε με την πάροδο του χρόνου ήταν και ατρόμητα μιας και δε τα τρόμαζαν ούτε οι αμμοθύελλες ούτε οι αλαλαγμοί  των διαφόρων φυλών που ζούσαν στην έρημο και πάλευαν για την εξασφάλιση των οάσεων  , ένα μέρος ζωτικής σημασίας  στην καυτή έρημο.

   
 

Η αμέσως επόμενη δυναστεία  που  υιοθέτησαν  τον ΜΟΤΟ.Λ.Α.Ο  ήταν οι Ρωμαίοι . 

   Οι ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ μετατρέπονταν σε σύμβολο δύναμης και ευημερίας μιας και οι ανώτερες τάξεις των Ρωμαίων είχαν  την ευχέρεια το προσωπικό και τις εγκαταστάσεις για να τους συντηρούν .

        Οι Αυτοκράτορες και οι Συγκλητικοί , τα ανώτατα κλιμάκια της δύναμης και εξουσίας έφτιαξαν την πρώτη ομάδα ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΩΝ.

       Πρώτοι πρώτοι οι Αυτοκράτορες ανάμεσα τους και  ο Ιούλιος Καίσαρας , έγιναν οι επίτιμοι ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ της Rωμαϊκής αυτοκρατορίας μιας και διάλεξαν το άλογο για τις μετακινήσεις τους .  

Έχουν μείνει στην ιστορία τα διακοσμητικά σκεύη  (κράνος θώρακας κλπ )τα οποία χρησιμοποιούσαν στις παρελάσεις τους προς το Κολοσσαίο και για άλλες επίσημες εκδηλώσεις του κράτους.

   
 

     Οι ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ των αυτοκρατόρων συναγωνίζονταν σε πολυτέλεια και άνεση  μιας και το θέαμα ενός αυτοκράτορα έπρεπε να είναι εντυπωσιακό.

     Το πιο πολυτελές και εντυπωσιακό ήταν το άρμα που χρησιμοποιούσε ο Ιούλιος Καίσαρας στους αναρίθμητους γύρους του θριάμβου που πραγματοποιούσε μετά από κάθε εκστρατεία και νικηφόρο αποτέλεσμα και έχει μείνει στην ιστορία 

 Αυτό που το έκανε άξιο λόγου  ήταν ότι το άρμα του παλατιού δεν είχε πάνω διακόσμηση , ήταν ένα απλό καθημερινό άρμα.                                  

 

  Ανάλογα με την περίσταση και την σπουδαιότητα της εμφάνισης διακοσμούνταν με τα ανάλογα πολυτελή αντικείμενα 

 

    Οι Ρωμαίοι  χάρη στην εφευρετικότητα και την οξυδέρκεια τους , απογείωσαν τη χρήση τους , φτάνοντας ακόμα και σε αγωνιστικό επίπεδο δίνοντας άλλο νόημα στην έννοια ΑΡΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΜΑΤΑ που εφάρμοσε με επιτυχία ο Ιούλιος Καίσαρας Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έφτασε στο απόγειο της δόξας της κατά τη διακυβέρνηση του.

   
     
 

Καθώς οι αιώνες περνούσαν τα άλογα σταμάτησαν να είναι τόσο διαδεδομένα πλέον για τη χρήση ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΩΝ  και μετατοπίστηκαν κατά κύριο λόγο στις αγροτικές εργασίες Φτάνοντας πλέον στη σημερινή εποχή  , περίπου στα μέσα  της χιλιετίας  , μια αμφιλεγόμενη ιδέα άρχισε να εφαρμόζεται .

     Ξεκίνησε πειραματικά στην Ιαπωνία η χρήση των ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΩΝ .  από ανθρώπους .  

   Αρχικά αυστηρά  για τη μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων  ενώ αργότερα άρχισαν να εμφανίζονται δειλά δειλά οι πρώτες μεταφορές ανθρώπων, ενός ή το πολύ δυο , από επαγγελματίες οδηγούς.

       Αυτό το είδος μεταφοράς έχει διατηρηθεί μέχρι τις μέρες μας αλλά κυρίως σε τουριστικές περιοχές και μόνο για την διατήρηση της ιστορικής παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομίας.

   
                  Με την βιομηχανική επανάσταση που ξεκίνησε στην Αγγλία περί τα 1800 φτάνουμε στο απόγειο της εξέλιξης των ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΩΝ  

Τα ζώα παύουν να έχουν τον κυρίαρχο ρόλο στις μετακινήσεις και αντικαθίστανται με τις πρώτες μηχανές που λειτουργούν χάρη στην καύση ξύλου και άνθρακα και την παραγωγή ατμού που είναι υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος.

        Όπως γίνεται αντιληπτό εμφανίζονται τα πρώτα μηχανικά κάρα στους δρόμους  που πλέον δε χρησιμοποιούν άλογα για την κίνηση τους και βαφτίζονται οι πρώτοι εν δυνάμει  ΜΟΤΟ.Λ.Α.ΟΙ  της βιομηχανοποιημένης εποχής . 

   
 

Θα περάσει περίπου ένας  αιώνας ακόμα ώστε τα πρώτα αυτά μηχανοκίνητα κάρα να αποβάλλουν τις δυο από τις τέσσερις ρόδες και  να προσπαθήσουν να σταθούν και να κινηθούν σε δυο

      Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πρώτο μηχανοκίνητο δίκυκλο δόθηκε στους μετέπειτα στενούς συνεργάτες Γκότλιμπ Ντάιμλερ και  Βίλχεμ Μέιμπαχ , το 1885 για την κατασκευή ενός μηχανοκίνητου ξύλινου ποδηλάτου με δύο μικρές βοηθητικές ρόδες και ήταν η πρώτη σοβαρή προσπάθεια που έγινε για την μετέπειτα έκρηξη των μοτοσυκλετών σε ότι αφορά την τεχνολογία και την όψη

   
 

Η πρώτη μηχανή είχε όνομα «Ράιτβαγκεν» (Reitwagen) και δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένα ποδήλατο με ξύλινο σκελετό και δύο μικρές βοηθητικές ρόδες και σέλα, που παραπέμπει ευθέως στην ιππασία.... Πολύ μινιμαλιστικό αλλά ταυτόχρονα και σύγχρονο για την εποχή του.

   
 

Η πρώτη Βενζινοκίνητη μοτοσικλέτα είχε Γεννηθεί.

 Ο πρώτος πραγματικός τύπος μοτοσικλέτας κατασκευάστηκε από τους αδελφούς Βέρνερ το 1900 και κινιόταν με μηχανή, απ' την οποία η κίνηση δινόταν με τη βοήθεια ιμάντα.

Στη συνέχεια κατασκευάστηκε μεικτό σύστημα κίνησης, με ιμάντα και αλυσίδα.   

Μετά το 1914 άρχισε να διαδίδεται πλατιά η χρησιμοποίηση κιβώτιου ταχυτήτων.  

Το 1923 επικράτησε η μετάδοση της κίνησης με αλυσίδα 

 

Να μην λησμονήσουμε όμως και όλες τις προσπάθειες των αφανών ηρώων που οραματίστηκαν τις μοτοσυκλέτες πριν από το 1900.

Το 1869 οι Γάλλοι κατασκευαστές ποδηλάτων Πιερ και Ερνέστ Μισό καθώς και ο μηχανικός Λουί Γκιγιόμ Περό είχαν προσαρμόσει μια ατμομηχανή πάνω σ' ένα ξύλινο ποδήλατο.

Το ίδιο έκαναν το 1884 οι Άγγλοι αδερφοί Κόπλαντ, οι οποίοι συναρμολόγησαν ένα ατμοκίνητο ποδήλατο και το οποίο βάφτισαν Πένι Φάρδινγκ, δηλαδή μικρής αξίας. 

   
 

Σήμερα οι βιομηχανίες μοτοσικλετών κάνουν εκατομμύρια πωλήσεις κάθε χρόνο.

  Σ' όλο τον κόσμο κυκλοφορούν περισσότερες από εκατό εκατομμύρια μοτοσικλέτες, από τις οποίες τα τριάντα εκατομμύρια βρίσκονται στην Κίνα.

Όταν πριν από περίπου 125 χρόνια γεννήθηκε το πρώτο δίκυκλο, είχε τέσσερις ρόδες.

Σήμερα είναι σύμβολο ελευθερίας και δύναμης.

   
 

(Tο κείμενο είναι κατασκεύασμα μυθοπλασίας και δεν έχει καμία σχέση με την ιστορία εκτός της σύγχρονης.)

by. Babinopapas